Ülkemizin tek sanatçılar esnaf ve sanatkarlar odası olarak, Cumhuriyetimizin 100. yılında, birçok sanat alanında uzmanlardan oluşan sanat insanlarımızla, 100. yılda kültür sanat konulu Sempozyumla ilgili çalışmalarımız devam ediyor.
Prof.Dr. Nurhan Tekerek ve Doç.Dr.Oğuzhan Uç'tan oluşan sanaat kurulu tarafından yönetilecek olan sempozyum, 25 Ekim 2023 çarşamba günü 13.00-18.00 saatleri arasında İstanbul Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği (İSTESOB) Konferansa saloununda gerçekleşecektir.
İstanbul Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği (İSTESOB) ve Gazeteciler Sosyal Sorumluluk Projeleri Derneği (GASSOPDER) işbirliği ile yapılacak olan sempozyum ile iligli program hafta sonuna doğru payaşılacak.
.
Prof. Dr. Nurhan TEKEREK:
1959 Adana doğumludur. A.Ü. DTCF/Tiyatro Bölümü’nden 1981 yılında mezun olmuş ve mezuniyet sonrası Adana’ya dönen ilk okullu tiyatrocu olarak Adana’nın tiyatro yaşamına yaklaşık 20 yıl katkıda bulunmuştur. Eğitimi süresince Ankara Deneme Sahnesi’nde çalışmış ve tiyatroda amatörlüğün-gönüllülüğün ne olduğunu orada öğrenmiştir. Adana’ya dönünce bir sezon Adana Belediyesi Şehir Tiyatrosu’nda eğitmenlik-dramaturgluk-oyunculuk-yönetmenlik yapmıştır. Bir sezon gibi kısa bir süre çalıştıktan sonra gerek Belediye’den kaynaklanan, gerek tiyatroda yaşanan sorunlardan ötürü Şehir Tiyatrosu’nu bırakmak durumunda kalmış, 1983-87 yılları arasında Adana’nın ilk özel tiyatrosu olan Adana Çağdaş Sanat Merkezi’nin kuruluşuna katkıda bulunmuş, aynı tiyatroda sanat yönetmenliği, dramaturg, oyuncu, yönetmen, dekor-kostüm tasarımcısı, afiş-broşür tasarımcısı, efekt gibi tiyatronun her alanında çalışmış, seyirci anketi hazırlama, anket sorumluluğu, basın ve halkla ilişkiler sorumluluğu gibi görevler de yapmıştır.
Tiyatronun ekonomik nedenlerle kapanmasından sonra Çukurova Üniversitesi’ne geçmiş ve 1985-1995 yılları arasında bir yandan Tiyatroya Giriş ve Uygulamalı Tiyatro adı altında seçmeli dersler verirken, bir yandan da aynı derslerin öğrencileriyle uygulamalar yapmıştır. Bu arada pek çok şenlik, festival ve tiyatro günlerine, yönettiği oyunlarla ve Ç.Ü. Güzel Sanatlar Bölümü Tiyatro Topluluğu adıyla katılmış ve Çukurova Üniversitesi adının tiyatro alanında ülke çapında duyulmasına katkıda bulunmuştur. Bu arada Ç.Ü. Tiyatro Kulübü ÇÜTİK’in oluşumuna yardımcı olmuştur. 1995-96 yılında Ç.Ü. Devlet Konservatuvarı’na bağlı bir Oyunculuk Ana Sanat Dalı’nın kuruluşuna öncülük yapmış, yaklaşık 2 yıl Ana Sanat Dalı Başkanlığını yürütmüştür. 2002 yılında, Isparta Süleyman Demirel Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Tiyatro Ana Sanat Dalı’na kendi isteğiyle gelmiş ve orada 3.5 yıl görev yapmıştır. 29 Ağustos 2005 tarihinde üniversiteye bağlı bir tiyatro bölümünün oluşumuna katkıda bulunmak üzere Uludağ Üniversitesi’nde Doç. Dr. olarak göreve başlamıştır. 2007-2008 Eğitim-Öğretim yılında Oyunculuk ve Dramatik Yazarlık Anasanat Dalları’ndan oluşan Sahne Sanatları Bölümü’nü Mudanya’da açılan U.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi’ne bağlı olarak kurmuştur. 2009 yılında Profesör olmuştur. 2017’ye dek, öğretim üyeliğinin yanında, Oyunculuk ve Dramatik yazarlık Anasanat Dalları başkanlıkları ve bölüm başkanlığı görevini sürdürmüş, Ocak 2017’de kendi isteğiyle emekli olmuştur.
1995 yılında mezun olduğu A.Ü. DTCF Tiyatro Bölümü’nde yüksek lisansını yapan Nurhan Tekerek, 2000 yılında yine aynı okulda doktorasını tamamlamış, 2003 yılında doçent olmuştur. Akademik yaşamı boyunca verdiği dersler şunlardır: Tiyatroya Giriş, Uygulamalı Tiyatro, Sahne Uygulaması, Türk Tiyatrosu, Rol, Ses ve Konuşma, Tiyatro Tarihi ve Kuramları, Oyun İncelemesi, Uygulamalı Dramaturgi, Sahne, Konuşma Sanatı Tekniği, Tiyatro-Canlandırma ve Yaratıcı Drama, Role Hazırlık, Köy Tiyatrosu Geleneğimiz, Kent Tiyatrosu Geleneğimiz, Tiyatro-Devlet İlişkisi, Tiyatro İşletmeciliği, Eğitimde Drama ve Oyun, Mitler ve Masallar.
Oynadığı ve yönettiği oyunlardan bazıları şunlardır: Kurban, Keloğlan, Gerçek Kavga, Belgelerle Kurtuluş Savaşı, Benerci Kendini Niçin Öldürdü, Kozalar, Hastane mi Kestane mi, Ana Hanım Kız Hanım, Sekiz Kadın, İkili Oyun, Derya Gülü, Ayının Fendi Avcıyı Yendi, Bir Elin Nesi Var, Kral Gitti Oyun Bitti, Demet ile Memet, Gozort, Beş Kısa Oyun, Ölüm-Doğum-Düğün, Düğün Ya da Davul, Yeşil Gece, İki Kişilik Hırgür, Muhbir, Kadın Olmak, Kutu Kutu, Vatandaş Oyunu, Biçareler, Kahramanlar ve Metaforlar-Yazgıya Bozgu, Dikkat Çökme Tehlikesi, (Kısa Oyunlar), Kulaktan Kulağa, Kanlı Nigar, Tavtatikütüpati, Ölüler Konuşmak İsterler, Hayat Ağacı, Buzlar Çözülmeden, Zilli Şıh, Önder, Özgürlüğün Bedeli, Kafes. Kendi oluşturduğu; Öyleyse Haydi Tiyatroya, Kadın Olmak, Sevda Meselesi, Dört Mevsim Yaşam gibi sahnelediği kolaj çalışmaları da vardır.
Mezun olduğu yıl olan 1981 yılından bu yana kuramsal çalışmalarını da sürdüren Nurhan Tekerek’in yayımlanmış pek çok eleştiri-inceleme-araştırma yazısı vardır. Ayrıca; “Cumhuriyet Dönemi’nde Adana’da Batı Tarzı Tiyatro Yaşamı, 1923-1990” ve gelenekselden çağdaşa uzanan çizgide Türk Tiyatrosu’nu incelediği; “Popüler Halk Tiyatrosu Geleneğimizden Çağdaş Oyunlarımıza Yansımalar” adlı eserleri Kültür Bakanlığımızca 1997 ve 2001 yıllarında yayımlanmıştır. “Köy Seyirlik Oyunları, Törenler ve Yansımalar” adlı kitabı 2008’de (Mitos Boyut yayınları, İstanbul), “Geçmişten Geleceğe Oyundan Seyirciye” adlı kitabı, 2010 yılında (U.Ü. GSF- Sahne Sanatları Bölümü Yayınları, No: 1, Bursa), Arnold Wesker’den Fatma Pınarbaşı’yla birlikte çevirdiği “Boylam” ve “İnkâr” adlı oyunlarından oluşan Wesker’in iki oyunu “Toplu Oyunları I” adıyla Mitos Boyut Yayınları’nca 2004’de yayımlanmıştır. İletişim Yayınları’nca 2006’da yayımlanmış “Adana’ya Kar Yağmış” adlı kitaba da, “Seyhan Saz’dan Cafe Barlara Adana’nın Eğlence Dünyası” adlı makalesiyle katkıda bulunmuştur. Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi müfredat kitabı olan “Türk Tiyatrosu” adlı esere “Köylerde Gelişen Geleneksel Tiyatromuz”, “Kentlerde Gelişen Geleneksel Tiyatromuz” başlıklarıyla 2.3. üniteleri yazmıştır (Anadolu Ü. Yayınları, Ocak 2013, Eskişehir).
Marie Louise Ficher’in “Gundula” adlı çocuk romanından oyunlaştırdığı Devlet Tiyatrosu Repertuvarına alınmış; “İlkcan’a Yeni Kardeş-Cancanlar” (Bursa 2007) “Hayat Ağacı” (Bursa 2012) adlı çocuk oyunları, “Hülolulu Ülkesi” (Destanımtrak Absürt Komedi) ve yeni “Böyle de Bir Meddah: Hamlet Sote” (İstanbul 2018) adlı meddah oyunu gibi tiyatral çalışmaları vardır. Lethe Yayınları’ndan çıkan “Bilim-Etik-Süreç ve Tiyatroya Yansımalar” adlı kitabı Eylül 2021’de yayımlanmıştır.
2006 yılından bu yana Haşmet Zeybek’in yazdığı “Zilli Şıh” adlı meddah gösterisini bir akademik ve deneysel uygulamalı çalışma olarak farklı mekânlarda 2018 yılına dek kadın meddah olarak oynamayı sürdürmüştür.
ITO (Uluslararası Ezilenlerin Tiyatrosu Organizasyonu), ADS (Ankara Deneme Sahnesi), OYÇED (Oyun Yazarları ve Çevirmenleri Derneği kurucu üyelerindendir.
1988 ve 89 yıllarında Denizli Tiyatro Festivali’nde “Sahneye Koyma Özendirme Ödülü”, 1995’de Yeni Adana-Altın Koza Eki’yle Adana Gazeteciler Cemiyeti’nce “Özel Ödül”, 2012 yılında 6. Uluslararası Ankara Ethos Tiyatro Festivali Komitesi tarafından “Akademik Hizmet Ödülü”ne layık görülmüştür. Uludağ Üniversitesi’nde de Zilli Şıh’la “Yılın Sanat Performansı Ödülü”nü, 2014’de İstanbul Flaş Haber Gazetesin’den “2014 Onur Ödülü” nü, Troya Folklor Araştırmaları Derneği Yılın Sanatçısı-Tiyatro Ödülünü 2016, Tiyatro Gazetesi’nin düzenlediği Tiyatro Anadolu 2016 Ödülleri’nden “Geleneksel Seyirlik Oyunlar Emek Ödülü”nü, 2017’de İstanbul Sanat Magazin’in Emek-Başarı Ödülü’nü, 7 Kasım 2018’da 4. Mersin Uluslararası Tiyatro Festivali’nde, Erhan SÖNMEZ Emek Ödülü’nü almıştır.
Topkapı Üniversitesinde öğretim görevlisi olarak devam etmektedir.
DOÇ.DR. OĞUZHAN UÇ 1999 ve 2001 yıllarında Klasik Türk Müziği eserlerini yorumladığı, iki ayrı albüm yapan Oğuzhan Uç, ayrıca pek çok solistin albüm çalışmasında besteci, aranjör, yönetmen ve enstrüman sanatçısı olarak görev almıştır. 1993 yılında girdiği Üsküdar Musiki Cemiyeti’nde saz heyetinde bulunmuştur. Bu görevde iken tanbur, yaylı tanbur, ud, çello ve klasik kemençe sazları icracısı olarak pek çok konsere çıkmış ve saz heyeti özel çalışmalarına katılmıştır.1988-1995 yılları arasında “Beykoz Musiki Cemiyeti” saz heyetinde bulunmuş, Dr. Suphi Ezgi’nin öğrencisi, Zekâi Dede ekolünden Dr. Fahrettin Erkinsoy ile çalışma fırsatı bulmuştur.1989-1995 yılları arasında “Beykoz Agia Paraskevi Kilisesi”‘nde “Psaltis” olarak çalışmıştır. Burada “Aleksandrous Daravanoğlu” ile Antik Rum Müziği üzerine sohpetlerde bulunmuş ve icracılık teknikleri üzerine bilgi almıştır.1993-1996 yılları arasında, Üsküdar’da bulunan “Çağdaş Aşıklar Mevlevi Dergahı”‘nda “mutrıban”‘da görev yapmıştır. Burada tanbur, klasik kemençe ve yaylı tanbur çalgılarını icra etmiş ve her ayın ilk pazar günü “Galata Mevlevihane”‘sinde icra edilen Âyin’lere katılmıştır.1995 yılında “Çengelköy Musiki Derneği”‘nin repertuvar hocalığını üstlenmiş ve kürdilihicazkar, muhayyerkürdi makamlarından oluşan bir fasılı seyirci ile buluşturmuştur.1999 yılından itibaren “Çok Sesli Makam Müziği, İstanbul Müzik Tarihi, Antik Medeniyet Müzikleri, Daskusa ve müzik kültürü, Türk Müziğinde ses tekniği kullanımı, Türk Müziği diksiyon teknikleri, Opera Sanatına yerel yaklaşım, Türk Müziğinin VII. yy dan itibaren kuramcıları ve bestecileri” konularında sempozyum, araştırma ve anlatı programları oldukça yoğun olan Oğuzhan Uç’un bu geniş öğretim bölümü burada yer almamaktadır. 2000 yılında “Marmaris Oda Müziği” topluluğunda, kısa bir dönem çello sanatçısı olarak bulunmuştur.Tanburi Cemil Bey’in de dahil olduğu çok çalgılılık geleneğinin devamı olan Oğuzhan Uç Tanbur, Yaylı Tanbur, Klasik Kemençe, Ud, Lavta, Bağlama, Buzuki, Gitar, Kanun, Karadeniz Kemençesi, Doğu Anadolu Kemençesi, Viyolonsel, Viyola, Keman çalgılarını da profesyonel olarak konser ve albüm kayıtlarında icra etmektedir. Özel dersler ve özel albüm çalışmaları yer almaktadır.Tanburi Cemil Bey ve sonrasına ait olan bu çok çalgılılık geleneğinin bir parçası olan Oğuzhan Uç, albüm çalışmalarında ve sahne emisyonlarında bu çalgıların hepsi ile özel dinletiler ve konserler vermektedir.
Prof.Dr. Nurhan Tekerek ve Doç.Dr.Oğuzhan Uç'tan oluşan sanaat kurulu tarafından yönetilecek olan sempozyum, 25 Ekim 2023 çarşamba günü 13.00-18.00 saatleri arasında İstanbul Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği (İSTESOB) Konferansa saloununda gerçekleşecektir.
İstanbul Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği (İSTESOB) ve Gazeteciler Sosyal Sorumluluk Projeleri Derneği (GASSOPDER) işbirliği ile yapılacak olan sempozyum ile iligli program hafta sonuna doğru payaşılacak.
.
Prof. Dr. Nurhan TEKEREK:
1959 Adana doğumludur. A.Ü. DTCF/Tiyatro Bölümü’nden 1981 yılında mezun olmuş ve mezuniyet sonrası Adana’ya dönen ilk okullu tiyatrocu olarak Adana’nın tiyatro yaşamına yaklaşık 20 yıl katkıda bulunmuştur. Eğitimi süresince Ankara Deneme Sahnesi’nde çalışmış ve tiyatroda amatörlüğün-gönüllülüğün ne olduğunu orada öğrenmiştir. Adana’ya dönünce bir sezon Adana Belediyesi Şehir Tiyatrosu’nda eğitmenlik-dramaturgluk-oyunculuk-yönetmenlik yapmıştır. Bir sezon gibi kısa bir süre çalıştıktan sonra gerek Belediye’den kaynaklanan, gerek tiyatroda yaşanan sorunlardan ötürü Şehir Tiyatrosu’nu bırakmak durumunda kalmış, 1983-87 yılları arasında Adana’nın ilk özel tiyatrosu olan Adana Çağdaş Sanat Merkezi’nin kuruluşuna katkıda bulunmuş, aynı tiyatroda sanat yönetmenliği, dramaturg, oyuncu, yönetmen, dekor-kostüm tasarımcısı, afiş-broşür tasarımcısı, efekt gibi tiyatronun her alanında çalışmış, seyirci anketi hazırlama, anket sorumluluğu, basın ve halkla ilişkiler sorumluluğu gibi görevler de yapmıştır.
Tiyatronun ekonomik nedenlerle kapanmasından sonra Çukurova Üniversitesi’ne geçmiş ve 1985-1995 yılları arasında bir yandan Tiyatroya Giriş ve Uygulamalı Tiyatro adı altında seçmeli dersler verirken, bir yandan da aynı derslerin öğrencileriyle uygulamalar yapmıştır. Bu arada pek çok şenlik, festival ve tiyatro günlerine, yönettiği oyunlarla ve Ç.Ü. Güzel Sanatlar Bölümü Tiyatro Topluluğu adıyla katılmış ve Çukurova Üniversitesi adının tiyatro alanında ülke çapında duyulmasına katkıda bulunmuştur. Bu arada Ç.Ü. Tiyatro Kulübü ÇÜTİK’in oluşumuna yardımcı olmuştur. 1995-96 yılında Ç.Ü. Devlet Konservatuvarı’na bağlı bir Oyunculuk Ana Sanat Dalı’nın kuruluşuna öncülük yapmış, yaklaşık 2 yıl Ana Sanat Dalı Başkanlığını yürütmüştür. 2002 yılında, Isparta Süleyman Demirel Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Tiyatro Ana Sanat Dalı’na kendi isteğiyle gelmiş ve orada 3.5 yıl görev yapmıştır. 29 Ağustos 2005 tarihinde üniversiteye bağlı bir tiyatro bölümünün oluşumuna katkıda bulunmak üzere Uludağ Üniversitesi’nde Doç. Dr. olarak göreve başlamıştır. 2007-2008 Eğitim-Öğretim yılında Oyunculuk ve Dramatik Yazarlık Anasanat Dalları’ndan oluşan Sahne Sanatları Bölümü’nü Mudanya’da açılan U.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi’ne bağlı olarak kurmuştur. 2009 yılında Profesör olmuştur. 2017’ye dek, öğretim üyeliğinin yanında, Oyunculuk ve Dramatik yazarlık Anasanat Dalları başkanlıkları ve bölüm başkanlığı görevini sürdürmüş, Ocak 2017’de kendi isteğiyle emekli olmuştur.
1995 yılında mezun olduğu A.Ü. DTCF Tiyatro Bölümü’nde yüksek lisansını yapan Nurhan Tekerek, 2000 yılında yine aynı okulda doktorasını tamamlamış, 2003 yılında doçent olmuştur. Akademik yaşamı boyunca verdiği dersler şunlardır: Tiyatroya Giriş, Uygulamalı Tiyatro, Sahne Uygulaması, Türk Tiyatrosu, Rol, Ses ve Konuşma, Tiyatro Tarihi ve Kuramları, Oyun İncelemesi, Uygulamalı Dramaturgi, Sahne, Konuşma Sanatı Tekniği, Tiyatro-Canlandırma ve Yaratıcı Drama, Role Hazırlık, Köy Tiyatrosu Geleneğimiz, Kent Tiyatrosu Geleneğimiz, Tiyatro-Devlet İlişkisi, Tiyatro İşletmeciliği, Eğitimde Drama ve Oyun, Mitler ve Masallar.
Oynadığı ve yönettiği oyunlardan bazıları şunlardır: Kurban, Keloğlan, Gerçek Kavga, Belgelerle Kurtuluş Savaşı, Benerci Kendini Niçin Öldürdü, Kozalar, Hastane mi Kestane mi, Ana Hanım Kız Hanım, Sekiz Kadın, İkili Oyun, Derya Gülü, Ayının Fendi Avcıyı Yendi, Bir Elin Nesi Var, Kral Gitti Oyun Bitti, Demet ile Memet, Gozort, Beş Kısa Oyun, Ölüm-Doğum-Düğün, Düğün Ya da Davul, Yeşil Gece, İki Kişilik Hırgür, Muhbir, Kadın Olmak, Kutu Kutu, Vatandaş Oyunu, Biçareler, Kahramanlar ve Metaforlar-Yazgıya Bozgu, Dikkat Çökme Tehlikesi, (Kısa Oyunlar), Kulaktan Kulağa, Kanlı Nigar, Tavtatikütüpati, Ölüler Konuşmak İsterler, Hayat Ağacı, Buzlar Çözülmeden, Zilli Şıh, Önder, Özgürlüğün Bedeli, Kafes. Kendi oluşturduğu; Öyleyse Haydi Tiyatroya, Kadın Olmak, Sevda Meselesi, Dört Mevsim Yaşam gibi sahnelediği kolaj çalışmaları da vardır.
Mezun olduğu yıl olan 1981 yılından bu yana kuramsal çalışmalarını da sürdüren Nurhan Tekerek’in yayımlanmış pek çok eleştiri-inceleme-araştırma yazısı vardır. Ayrıca; “Cumhuriyet Dönemi’nde Adana’da Batı Tarzı Tiyatro Yaşamı, 1923-1990” ve gelenekselden çağdaşa uzanan çizgide Türk Tiyatrosu’nu incelediği; “Popüler Halk Tiyatrosu Geleneğimizden Çağdaş Oyunlarımıza Yansımalar” adlı eserleri Kültür Bakanlığımızca 1997 ve 2001 yıllarında yayımlanmıştır. “Köy Seyirlik Oyunları, Törenler ve Yansımalar” adlı kitabı 2008’de (Mitos Boyut yayınları, İstanbul), “Geçmişten Geleceğe Oyundan Seyirciye” adlı kitabı, 2010 yılında (U.Ü. GSF- Sahne Sanatları Bölümü Yayınları, No: 1, Bursa), Arnold Wesker’den Fatma Pınarbaşı’yla birlikte çevirdiği “Boylam” ve “İnkâr” adlı oyunlarından oluşan Wesker’in iki oyunu “Toplu Oyunları I” adıyla Mitos Boyut Yayınları’nca 2004’de yayımlanmıştır. İletişim Yayınları’nca 2006’da yayımlanmış “Adana’ya Kar Yağmış” adlı kitaba da, “Seyhan Saz’dan Cafe Barlara Adana’nın Eğlence Dünyası” adlı makalesiyle katkıda bulunmuştur. Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi müfredat kitabı olan “Türk Tiyatrosu” adlı esere “Köylerde Gelişen Geleneksel Tiyatromuz”, “Kentlerde Gelişen Geleneksel Tiyatromuz” başlıklarıyla 2.3. üniteleri yazmıştır (Anadolu Ü. Yayınları, Ocak 2013, Eskişehir).
Marie Louise Ficher’in “Gundula” adlı çocuk romanından oyunlaştırdığı Devlet Tiyatrosu Repertuvarına alınmış; “İlkcan’a Yeni Kardeş-Cancanlar” (Bursa 2007) “Hayat Ağacı” (Bursa 2012) adlı çocuk oyunları, “Hülolulu Ülkesi” (Destanımtrak Absürt Komedi) ve yeni “Böyle de Bir Meddah: Hamlet Sote” (İstanbul 2018) adlı meddah oyunu gibi tiyatral çalışmaları vardır. Lethe Yayınları’ndan çıkan “Bilim-Etik-Süreç ve Tiyatroya Yansımalar” adlı kitabı Eylül 2021’de yayımlanmıştır.
2006 yılından bu yana Haşmet Zeybek’in yazdığı “Zilli Şıh” adlı meddah gösterisini bir akademik ve deneysel uygulamalı çalışma olarak farklı mekânlarda 2018 yılına dek kadın meddah olarak oynamayı sürdürmüştür.
ITO (Uluslararası Ezilenlerin Tiyatrosu Organizasyonu), ADS (Ankara Deneme Sahnesi), OYÇED (Oyun Yazarları ve Çevirmenleri Derneği kurucu üyelerindendir.
1988 ve 89 yıllarında Denizli Tiyatro Festivali’nde “Sahneye Koyma Özendirme Ödülü”, 1995’de Yeni Adana-Altın Koza Eki’yle Adana Gazeteciler Cemiyeti’nce “Özel Ödül”, 2012 yılında 6. Uluslararası Ankara Ethos Tiyatro Festivali Komitesi tarafından “Akademik Hizmet Ödülü”ne layık görülmüştür. Uludağ Üniversitesi’nde de Zilli Şıh’la “Yılın Sanat Performansı Ödülü”nü, 2014’de İstanbul Flaş Haber Gazetesin’den “2014 Onur Ödülü” nü, Troya Folklor Araştırmaları Derneği Yılın Sanatçısı-Tiyatro Ödülünü 2016, Tiyatro Gazetesi’nin düzenlediği Tiyatro Anadolu 2016 Ödülleri’nden “Geleneksel Seyirlik Oyunlar Emek Ödülü”nü, 2017’de İstanbul Sanat Magazin’in Emek-Başarı Ödülü’nü, 7 Kasım 2018’da 4. Mersin Uluslararası Tiyatro Festivali’nde, Erhan SÖNMEZ Emek Ödülü’nü almıştır.
Topkapı Üniversitesinde öğretim görevlisi olarak devam etmektedir.
DOÇ.DR. OĞUZHAN UÇ 1999 ve 2001 yıllarında Klasik Türk Müziği eserlerini yorumladığı, iki ayrı albüm yapan Oğuzhan Uç, ayrıca pek çok solistin albüm çalışmasında besteci, aranjör, yönetmen ve enstrüman sanatçısı olarak görev almıştır. 1993 yılında girdiği Üsküdar Musiki Cemiyeti’nde saz heyetinde bulunmuştur. Bu görevde iken tanbur, yaylı tanbur, ud, çello ve klasik kemençe sazları icracısı olarak pek çok konsere çıkmış ve saz heyeti özel çalışmalarına katılmıştır.1988-1995 yılları arasında “Beykoz Musiki Cemiyeti” saz heyetinde bulunmuş, Dr. Suphi Ezgi’nin öğrencisi, Zekâi Dede ekolünden Dr. Fahrettin Erkinsoy ile çalışma fırsatı bulmuştur.1989-1995 yılları arasında “Beykoz Agia Paraskevi Kilisesi”‘nde “Psaltis” olarak çalışmıştır. Burada “Aleksandrous Daravanoğlu” ile Antik Rum Müziği üzerine sohpetlerde bulunmuş ve icracılık teknikleri üzerine bilgi almıştır.1993-1996 yılları arasında, Üsküdar’da bulunan “Çağdaş Aşıklar Mevlevi Dergahı”‘nda “mutrıban”‘da görev yapmıştır. Burada tanbur, klasik kemençe ve yaylı tanbur çalgılarını icra etmiş ve her ayın ilk pazar günü “Galata Mevlevihane”‘sinde icra edilen Âyin’lere katılmıştır.1995 yılında “Çengelköy Musiki Derneği”‘nin repertuvar hocalığını üstlenmiş ve kürdilihicazkar, muhayyerkürdi makamlarından oluşan bir fasılı seyirci ile buluşturmuştur.1999 yılından itibaren “Çok Sesli Makam Müziği, İstanbul Müzik Tarihi, Antik Medeniyet Müzikleri, Daskusa ve müzik kültürü, Türk Müziğinde ses tekniği kullanımı, Türk Müziği diksiyon teknikleri, Opera Sanatına yerel yaklaşım, Türk Müziğinin VII. yy dan itibaren kuramcıları ve bestecileri” konularında sempozyum, araştırma ve anlatı programları oldukça yoğun olan Oğuzhan Uç’un bu geniş öğretim bölümü burada yer almamaktadır. 2000 yılında “Marmaris Oda Müziği” topluluğunda, kısa bir dönem çello sanatçısı olarak bulunmuştur.Tanburi Cemil Bey’in de dahil olduğu çok çalgılılık geleneğinin devamı olan Oğuzhan Uç Tanbur, Yaylı Tanbur, Klasik Kemençe, Ud, Lavta, Bağlama, Buzuki, Gitar, Kanun, Karadeniz Kemençesi, Doğu Anadolu Kemençesi, Viyolonsel, Viyola, Keman çalgılarını da profesyonel olarak konser ve albüm kayıtlarında icra etmektedir. Özel dersler ve özel albüm çalışmaları yer almaktadır.Tanburi Cemil Bey ve sonrasına ait olan bu çok çalgılılık geleneğinin bir parçası olan Oğuzhan Uç, albüm çalışmalarında ve sahne emisyonlarında bu çalgıların hepsi ile özel dinletiler ve konserler vermektedir.